Зарегистрироваться
или войти:
Логин/Пароль
Demshinoff
Пользователи, последний визит 03 декабря 2015 в 17:27
2
сообщения
Информация

На сайте с: 03-12-2015 года
Сообщения 2

  • Demshinoff | 03 декабря 2015 в 17:22

    Venomi, Скрин Синапурпост

    Самое забавное, что на треке Сингапурпост есть отметка о том, что Held by customs distination (удерживаеться таможней в пункте назначения)... А в EMS почта России говорят, что посылка не пересекала границы )

  • Demshinoff | 03 декабря 2015 в 16:12

    Здравствуйте. Вот и у меня возникли трудности на Алиэкспесс ) Продавец отправил посылку (смарт ценой 68 $ + 19$ EMS) но... судя по трекенгу от СингапрПост он вернулся оратно. В российском EMS сказали, что посылка не пересекала границу России (видать таможня завернула - почему - неясно). Открыл спор, прислал скины с сайта СингапурПост, что посылка отправлена отправителю, продавец настаивал, что повторно её отправит (или вернет мани) когда получит её обратно, спор оострился на автомате и...тадам! система Али просит меня прислать подтверждение с таможни и (или) почты о том, почему посылка мной не получена Laugh

    Thank you for contacting AliExpress. I am sorry to hear that you are not satisfied with your order 69540831496137.

    According to the shipping information, we learn that your shipment is returned from customs in your country. We need to check the detained reason and normally it would be held because:

    1. Certain required document is missing, such as invoice, import license or certification etc;

    2. Penalty caused by wrong customs value;

    3. Violation of intellectual property rights or counterfeit products;

    4. Non-government institute detains the shipment;

    5. Against of your local regulations;

    6. Customs clearance delay.

    Please notice that it is buyer's duty to do the normal customs clearance and pay the taxes.

    Please confirm with your local customs and provide official documents from them to clarify the exact detained reason to AliExpress within 7 calendar days.

    If we haven't received the official document from customs during this time, we would assume that you're responsible for the shipping fee and compensate seller for the freight.

    PS: If there’s any agreement reached with the supplier before this case is closed, please provide your supportive evidence on the dispute detail page. Or AliExpress shall have the right to proceed to handle the Claim based on the supporting documents available and/or the settlement terms reached in the Order Messages within the Time Limit between the Buyer and the Supplier.

    Итак, что же делать? Сомневаюсь, что таможня мне даст вменяемый ответ...

    Заранее - спасибо )